نمونه تودوزی ماشین با چرخ دوپایه تیپیکال

نمونه تودوزی ماشین با چرخ دوپایه تیپیکال

چرخ صنعتی دوپایه تیپیکال

چرخ های دوپایه دارای دو مدل اصلی دینام بزرگ و دینام سرخود می باشند که به تازگی در حوزه الکترومکانیکی پیشرفت چشم گیری اتفاق افتاده است و چرخ های تمام الکترونیکی به بازار ایران راه پیدا کرده اند که معروف به چرخ های کامپیوتری هستند که تکنولوژی روغن کاری آنها میکرو است.

چرخ دو پایه مکانیکی

چرخ های دوپایه مکانیکی یا دینام بزرگ در اصل ساده ترین چرخ های صنعتی موجود در بازار هستند. روغنکاری آنها از طریق کارتل زیر چرخ می باشد و دینام در زیر تخته اصلی چرخ نصب می شود. لرزش و صدای این گروه از چرخ ها بسیار بالا می باشد و مصرف برق بالایی دارند. تنظیم گام دوخت آنها توسط عقربه های تنظیمی که بر روی چرخ قرار داده شده است امکان پذیر است.

این گروه از چرخ ها عملاً برنامه پذیر نمی باشند و تنها با به کارگیری دینام های الکترونیکی برای آنها می توان تا حدودی مصرف برق را کاهشش داد و سرعت دوخت و گام دوخت را تنظیم نمود. در این مدل چرخ ها امکان دوخت با نخ های ضخیم و شماره بالا و امکان دوخت با مواد ضخیم مانند چرم و برزنت و … را دارد.

چرخ دوپایه دینام سرخود

چرخ های دوپایه با تکنولوژی الکترونیک که به آنها دینام سروو یا سروو موتور نیز گفته می شود، قابلیت تنظیم دوخت، سرعت دوخت، صول و تعداد بخیه را دارند.

این گروه چرخ ها دارای روغنکاری تمام کارتل می باشند. اما مزیت آنها نسبت به چرخ های مکانیکی، کاهش مصرف برق، صدا و لرزش کم، سرعت بهینه چرخ و افزایش بهره وری در تولید است.

در ابن مدل نیز امکان دوخت با نخ های ضخیم و شماره بالا با مواد ضخیم مانند چرم، تودوزی ماشین، برزنت و … را دارد.

دوپایه بودن این سری از چرخ ها سبب دوخت آسان پارچه های ضخیم و چند لایه می شود.

لازم به ذکر است که چرخ های دوپایه صنعتی و ضخیم دوزی  تیپیکال همواره هم از نظر کیفیت چرخ و هم کیفیت دوخت حرف اول را می زند.

نمونه دوخت تودوزی ماشین با چرخ تیپیکال

در فیلم زیر که توسط یکی از همراهان خوب تیپیکال تهیه شده، شما می توانید نمونه دوخت تودوزی ماشین را مشاهده کنید.